2014. július 31., csütörtök

Kritika #14

Dirty Little Freaks
Blog címe: Dirty Little Freaks
Blog írója: Orsi Lázár

Kinézet:
Első ránézésre nekem egy nagyon szolid, kedves kis designnak tűnt és ez az érzés semmit nem változott, mialatt olvastam a blogot. A fejléc egyszerű és kifejező, nem gondolnám, hogy bármi is hiányzik róla, pont megfelelő. Igaz először ugyan kételkedtem ebben, de a végére hajszál pontosan ez lett a véleményem. Színben és hangulatban is illik a design többi részéhez, semmi hozzáfűznivalóm nincsen ezzel kapcsolatban.
A háttér szintén jól van kiválasztva, nem vonja túlságosan magára az ember figyelmét és a kinézethez is tökéletesen passzol. Az alap sablon is jó nem találtam benne semmi kivetnivalót.
A modulsávra áttérve úgy vélem nem hiányzik semmi. A fülszöveg jól sikerült felhívja az olvasók figyelmét, felkelti az érdeklődésüket a történet iránt, ráadásul nem túl hosszú, így nem lehet azt mondani, hogy nincs kedve valakinek elolvasni. A menün sokat gondolkoztam, de végül rájöttem mi is zavarta a szememet. Mind maga a menü, mind a linkeffekt nagyon jó, de nem egyben. Külön-külön jó lenne, de az egyiktől válj meg, vagy cseréld ki, mert ez így nem túl esztétikus. Mindezen kívül egyedül a sorrenddel nem vagyok kibékülve. A "Rendszeres olvasók" modult a menü alá helyezhetnéd, majd következhetne a chat és utána a versenyek és a többi.
Végül a bejegyzésekről is ejtenék pár szót. A dátum fejléce és a bejegyzés címe megfelelő, jó a betűtípus, a méret és a szín is. A szövegről ugyanezt tudom elmondani, annyi kiegészítéssel, hogy sokkal szebb lenne, ha sorkizárttá tennéd, ahelyett hogy balra zártan csinálod meg.

Történet:
Hogy őszinte legyek én hiányoltam az elejéről a prológust. A fülszöveg ugyan szól egy-két szót az előzményekről és magáról a történetről, de az nem prológus, inkább egy kis kedvcsináló. Az első fejezet pedig minden nélkül vág bele a történetbe, amiért nekem olyan érzésem támad, hogy nincsen rendesen elkezdve. Szívem szerint azt tanácsolnám, hogy próbálj meg valami kezdést írni az elejére, hogy kerek legyen, de nem szoktam ilyet tenni, hiszen a blog már el van kezdve és olvasói is vannak,csak összezavarná őket egy visszamenő változtatás.
Bővebben a történetről szólva pedig, ami először szemet szúrt nekem az az "egyetem". Nem szeretnék ünneprontó lenni, de egyáltalán nem olyan egy egyetem, ahogyan te leírtad, amit te kitaláltál ugyanis inkább egy középiskolára, gimnáziumra hajaz. Teszem azt egy felsőoktatási intézményben nem értem mit keresnek az igazgatói irodában, ahol az igazgató szívélyesen fogadja őket, sőt, várt rájuk. Általában a diákoknak nagyon meg kell dolgozniuk azért, hogy egyáltalán bekerüljenek egy ilyen iskolába, azért meg plána, hogy bent is maradjanak. Ez már nem egy általános iskola vagy hasonló. Vagy például egy ilyen helyen, ahol egy előadáson a professzorok akár több mint száz diákot is oktatnak van, hogy egyáltalán nem figyelnek oda a diákokra, nem hogy valakit még ki is pécézzenek maguknak (igaz ez utóbbi talán valósághűbb). Jobb lenne, ha utána járnál az ilyen dolgoknak, beszélnél valaki olyannal, aki egyetemista vagy utána olvasnál a dolgoknak, hogy valószerűbb legyen.
A történetből egyébiránt eddig nem sok minden derült ki, így nem sokat tudok mondani róla. Megismerkedtek a szobatársaikkal a főszereplők, a lány összefutott egy régi ismerőssel és hirtelen mindkét fiúval randija akadt. Halmozod egymásra az eseményeket, holott nem túl hosszúak az epizódok, próbálj meg egy kicsit lassítani.

Írásmód:
A fogalmazásmódod elég egyszerű, sokszor rövid mondatokat használsz, kevés jelzővel, nem túl színes. Tanácsolnám, hogy olvass, írj többet/többfélét, hiszen ezzel is fejlődhetsz. A párbeszédek leírások aránya itt is a párbeszédek felé húz, mint sok más bloggernél. Próbálj meg ezen javítani és körülbelül egy szinten tartani ezt a kettőt. A bejegyzéseid nagyon rövidek, jobb lenne, ha 10000-15000 leütést tartalmaznának legalább, mert ez a hosszúság már elég jó.
Az írásmódodat illetően nem igazán láttam hibákat. Helyesírási hibákkal ugyan találkoztam, de neked is csak azt tudom mondani, mint mindenkinek, hogy használja a helyesírás-ellenőrzőt valamint olvassa át mielőtt közzéteszi, mert mindkettő sokat segít. Ugyanez a helyzet a félreütésekkel, hiszen bárkivel megeshet, hogy elüt valamit. Szóismétlések nem voltak, bár még nincsen annyira bő szókincsed, de ez idővel biztosan javulni fog, ha sokat olvasol.

Megjegyzések:
Nincs mit megjegyeznem, a kritikában mindent leírtam, amit gondoltam. Van még fejlődnöd, de úgy hiszem jó úton haladsz afelé. Sok sikert kívánok a továbbiakhoz!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése