2014. július 31., csütörtök

Kritika #15

A Bűnbeesett
Blog címe: A Bűnbeesett
Blog írója: Ariel Everett

Kinézet:
A fejléc nagyon szép, igényes munka. Külön elnyerte a tetszésemet a felhasznált effekt, amellyel festményszerűvé lett téve a kép. Azt hiszem jogosan mondasz köszönetet a készítőjének, hiszen gyönyörű munkát adott ki a kezéből, gratulálok a választásodhoz.
A háttérről azonban nincsen ilyen jó véleményem. Valami szürkés-kékes árnyalatú kép sokkal jobb lett volna, hiszen a design színei inkább húznak a kék, mint a szürke felé. Pontosan ezért üt el a teljes mértékben szürke háttér, ráadásul nem előnyös, hogy  mozaikosra van beállítva, mert nagyon meglátszódnak a kép szélei. Azt javaslom, hogy keress egy másik képet eme célra, egy színben jobban passzolót és olyat, amely akkor is jól mutat, ha ismétlődik.
A modulsávot illetően nincsenek észrevételeim. Egy modul sem hiányzik és feleslegessel sem találkoztam. A menüd jól van kialakítva, egyedül a szereplők menüponthoz van hozzászólni valóm. Úgy vélem ugyanis, hogy talán túl sokat árultál el a szereplőkről és ezáltal magáról a történetről. Nekem afféle SPOILER érzésem volt azt olvasva és egyes olvasók ezt nem szeretik. Próbálj meg ezen változtatni.
A bejegyzések kinézetét tekintve a dátum fejléce szerintem teljesen megfelelő. A bejegyzés címének a betűtípusa azonban nem tetszik, úgy vélem ugyanis, hogy nem passzol a többihez, ezen mindenképpen változtatnék. A szöveg azonban pont jó. A betűtípus, a méret és a szín is megfelelő, olvasható, semmi probléma nincsen vele.

Történet:
Már a prológus is nagyon megfogott és már akkor tudtam, hogy egy egyedi és fantáziadús történettel van dolgom. Egyáltalán nem sablonos, nagyon messze áll attól. Magáról a történetről sok mindent nem tudok elmondani, hiszen még nem sok van meg belőle, attól függetlenül, hogy hosszúak részek, így megpróbálok arról szólni, amiről lehet.
A szereplőket az eddigiek alapján véleményem szerint nagyszerűen alkottad meg. A személyiségeikhez hű maradtál, és a jellemük is érdekes, jól összekapcsolódik, egy hálót hoz létre. Az egyetlen, ami szemet szúrt nekem az TJ volt, tőlem ugyanis egy kicsit távol áll, hogy egy fiú, akinek olyan a személyisége, amilyen, olyan szinten labilis legyen érzelmileg, hogy a legjobb barátja láttán elbőgje magát. Ez inkább egy lányra lehetne jellemző.
A másik dolog amihez némileg furán álltam hozzá az a találkozások az ismerősökkel Phil halála után. Az ugyanis nekem eléggé irreálisnak tűnik, hogy a körülményekhez képest elég lazán fogadták az élőhalott fiút, mert nekem azért elég "lazának" tűnt, ahogyan leírtad. Tudom, hogy nehéz egy ilyet megírni, mert tapasztaltam hasonlót, de próbálj meg javítani rajta.
Ettől a két hibától eltekintve úgy hiszem egy nagyon érdekes és izgalmas történet fog ebből kikerekedni, kíváncsian várom mi lesz belőle. További sok sikert hozzá!

Írásmód:
A fogalmazásmódod gyönyörű és nagyon színes. Látszik, hogy gazdag szókinccsel rendelkezel, szépen tudod megfogalmazni az általad gondoltakat. Külön elnyerte a tetszésemet, hogy nem egyes szám első személyben írtad meg a történetet, mint általában a bloggerek. Ez valószínűleg a különlegessége/különcsége miatt fogott meg, de így volt. A leírásaid szintet tartanak a párbeszédekkel és jól vannak megfogalmazva, az olvasó el tudja képzelni a helyzetet és a környezetet. Ettől függetlenül a párbeszédek is érdekesen vannak megírva, élvezet őket olvasni.
Az írásmódod szintén megfelelő. Sem szóismétléssel, sem helyesírási, avagy leütési hibákkal nem találkoztam. 

Megjegyzések:
Nem tudok mit hozzáfűzni a továbbiakban. Igényes és szép munkát adtál ki a kezedből, gratulálok. Csak így tovább!

2 megjegyzés:

  1. Drága Kathy!

    Köszönöm szépen a kritikát! Igyekszem megfogadni a tanácsaidat és köszönöm a kedves szavakat is!

    Puszi,
    Ariel Everett

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ariel!

      Nagyon szívesen elkészítettem a kritikát, örülök, ha segítettem valamiben.

      by: Kathy F.

      Törlés