2014. augusztus 29., péntek

Kritika #16

All Bad
Blog címe: All Bad
Blog írója: Alexis Greenwood

Kinézet:
Mivel nem te készítetted a designt, ezért úgy gondoltam nem szeretnék túl sokat írni róla. Hogy aztán ebből mi lesz, az majd a végén kiderül.
Kezdve a fejléccel véleményem szerint szép munka. A hangulata tökéletesen tükrözi a történet hangulatát. Az alap jól van megcsinálva és a rátett szereplők is illenek oda, ahova téve vannak. Nem sok hozzáfűzni valóm van. Színben passzol a blog stílusához és a stílusalaphoz is.
A háttér már más tészta. A színe nem nyerte el a tetszésemet, ugyanis míg a blog többi része ilyen sötét szürkés-lilás árnyalatú, a háttér ehhez képest világosszürke és itt-ott fehér. Ráadásul a mozaikos megoldás teljes mértékben darabossá teszi, mert a kép szélei tökéletesen meglátszódnak. Én mindenképpen lecserélném.
Áttérve a modulsávra nem hinném, hogy bármi is hiányozna onnan és felesleges modullal sem találkoztam. A sorrenddel sincsen probléma viszont annál inkább probléma van a választott színekkel. A modulok címei olvashatatlanok, mert a hozzárendelt árnyékkal együtt szinte beleolvadnak a háttérszínbe. A menü pedig úgy rossz ahogy van. A menüpontok címe szintén nem látszik, ráadásul, ha ráviszem az egeret alig történik valami, majdhogynem ugyanolyan a link, mint előtte volt, ami rossz, mert nem lehet rendesen eligazodni. Ezen is javítanod kéne. A szereplők menü tartalma nagyon elnyerte a tetszésemet. Ott egyetlen észrevételem lenne, méghozzá a képekhez. Nem igazán értettem ugyanis, hogy a képeken lévő nevek miért bordóval vannak ráírva, holott semmiféle olyan szín nincs a blogban. Ezen is jó lenne változtatnod.
A bejegyzések külsejét tekintve nincsen megjegyzésem. A betűtípusok jól vannak kiválasztva, ahogyan a színek is megfelelőek, a képek is passzolnak a szövegbe. Egyedül a dátum fejlécével van ugyanaz a bajom, mint a modulcímekkel.
Összességében igényes és szép munka, apró hibák vannak rajta, amit praktikusságból és az összhang miatt kellene kijavítani.

Történet:
Hatalmas fejtörést okoztál nekem a történettel, amit írtál, ugyanis sohasem tudtam hová tenni, nem tudtam eldönteni, hogy tetszik-e vagy sem, bizonytalanságból bizonytalanságba vetődtem az olvasása során. De ne aggódj a végére csak sikerült megfogalmaznom a pontos véleményemet az már más kérdés, hogy leírni hogyan tudom.
Először is már az elején nagyon megtetszett, hogy afféle filozofálással indítottad a fejezeteket és, hogy ez valóban minden fejezet elején megjelent az újabb plusz pont volt nálam. De most menjünk bele konkrétabban is magába a sztoriba. Egy része számomra nagyon sablonos volt, méghozzá az afféle rossz fiú szerepében tetszelgő Justin. Szinte akárhány JB fanfictiont olvastam mindegyikben drogos, alkoholista, botrányhős volt, vagy éppen a lányok réme, aki talán veri, kihasználja őket, holott legbelül érző szívű kisfiú, aki amúgy nagyon jó ember. Elképzelhető, hogy ez magából a valós személyből adódóan van így, de akkor próbálj belecsempészni valami egyéniséget. Az összes ilyen történet arról szól, hogy a mindenféle problémákkal küzdő popsztár valamilyen úton módon összejön egy lánnyal, még ha elsőre lehet nem is tetszik neki, akibe halálosan beleszeret és aki talán megváltoztathatja, de ezt a lányt elveszíti és mindenféle akadályokon kell átvergődnie magát. Nálad ugyan láttam a fantáziádnak egy szikráját kibontakozni a lány tekintetében, valamint abban, hogy inkább ragaszkodik a második barátjához.
Ryan és Justin kapcsolata is érdekes, vagy legalábbis az olvasottak alapján nekem ez jött le. Selena is jól van megalkotva, habár néha nem értettem az indokait és egyebeket. És itt térnék ki a másik dologra, ami engem zavart, mégpedig arra, hogy sokszor nem igazán lehet követni a történetet. Nehezen lehet megérteni, hogy időben mégis hol helyezkedik el, a bejegyzések elején jelzett dátum mellett is. Erre próbálj meg jobban odafigyelni és ha kell összeolvasni két egymás után következő részt.

Írásmód:
Mint azt már az előző pontban is említettem nagyon elnyerte a tetszésemet a minden rész elején megjelenő filozofálás és meg kell mondjam nagyon jól vannak megfogalmazva. Amikor elolvassa az ember át tudja érezni a szereplőnek az érzéseit, olykor izgalommal tölti el. Maga a fogalmazásmódod is jó, nem eget rengetően, de attól még jó. Jól tudod forgatni a szavakat és a szöveg sem darabos. Az érzéseket és gondolatokat különösen jól fejezed ki. A helyzet, helyszín valamint a személyleírásokban van még mit javítanod, hogy sokkalta élvezetesebb és elképzelhetőbb legyen, de azt hiszem meg tudod csinálni. Kevés párbeszéd van ugyan, de nem hiányoltam egyszer sem, hogy több legyen.
Helyesírási hibákkal nem találkoztam, viszont annál több elírással, vagy félreütéssel. Ezt javítani úgy tudod, ha megosztás előtt alaposan átolvasod vagy alkalmazol egy bétát, aki ellenőrzi.

Megjegyzések:
Nincsenek megjegyzéseim, úgy vélem mindent elmondtam az előzőekben és megosztottam veled minden észrevételemet és tanácsomat. Sok sikert a továbbiakban!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Tudom nagyon sokat vártál te is és még az utánad lévők is a kritikákra, de most kerültem oda, hogy tudok is vele foglalkozni. Próbálom minél gyorsabban megírni a még listán szereplőknek és elnézést kérek az eddigi késéseimért. Az első hetekben még nem lesz túl kemény a suli (legalábbis remélem) szóval most annyira odateszem magam, amennyire csak tudom a későbbiek pedig majd kiderülnek. Hamarosan hozom az utolsó eredményhirdetést is valamint a díjakat is. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése