2014. október 12., vasárnap

Kritika #19

Blackbird
Blog címe: Blackbird
Blog írója: Flóra Gazdag

Kinézet:
A fejléc szerintem úgy rossz, ahogy van. Olyan mintha néhány képet fogtál volna és ráhelyeztél volna egy sima alapra, úgy hogy közben elmostad, elhalványítottad a széleit. Végül (vagy korábban) az egész kapott volna egy fekete-fehér effektet és egy szöveget. Na igen... a szöveg. Talán ez az egyetlen, ami valamennyire elnyerte a tetszésemet. Jól lett megválasztva a betűtípus és a szín is, esetleg lehetett volna variálni egy kicsit a stílusával, de még mindig ez a legjobb az egész fejlécen. Azt javaslom mindenképpen cseréld le.
A blog többi részét tekintve, a sablon jó. Nem cifráztad túl, de nem is a legegyszerűbb. hogy őszinte legyek, nem a kedvencem ez a sablon, de a te blogodnál egész jól mutat. A háttérrel sincsen problémám, illik a történet hangulatához, a designhoz és a címhez is.
A modulsávra áttérve, úgy gondolom annak a tekintetében sem túlságosan szaladt veled el a ló. A fülszöveg felhívja az olvasó figyelmét és pontosan jó helyen van. A menü is egyszerű, illik a kinézet stílusához. A modulok sorrendje is rendben van, nem találkoztam semmi fölöslegessel. Hiányoltam ugyan a számlált, de úgy gondolom anélkül is meg lehet lenni.
A bejegyzések tekintetében két észrevételem lenne. Az első és mindenek előtti, hogy a betűszínen jó lenne, ha változtatnál, ugyanis, ha az ember sokáig olvassa nagyon irritáló tud lenni a sötét háttéren a világos betű. A másik dolog amihez még megjegyzésem lenne pedig a betűtípusok. A bejegyzés címét a helyedben igyekeznék úgy megválasztani, hogy minden betűt képes legyen úgymond ábrázolni, mert ha az ó; ő; ú; ű; betűk másik betűtípusból vannak helyettesítve, az nagyon csúnyán mutat. 

Történet:
Ahogyan végigolvastam nekem az jött le legelőször, hogy ennek az egésznek se füle se farka. Lassan vezetted be az egészet, ami rejtélyességről és arról árulkodott, hogy esetleg hosszú ideig szeretnéd húzni, amíg rendesen beindul a cselekmény és, hogy valami nagy dobásra készülsz. Ha innen nézzük be kell, hogy valljam csalódott voltam. Hiszen alig történt valami. Találkozott egy sráccal, akinek hasonlóan szörnyű múltja volt, mint neki és véletlenek sorozatának folytán eltüntették a rosszat, majd új életet kezdtek. Az egész olyan semmilyen volt számomra.
Bővebben szólva a fejezetekről több mindent is láttam, ami nem igazán nyerte el a tetszésemet. Először is, amikor a főszereplő lány beállt dolgozni a kocsmába, bár az még az a kategória volt, amit el tudtam fogadni, viszont azt már nehezen, amikor szinte nem is érdekelte, hogy az igazából illegálisan megszerzett munkájával foglalkozzon és már a második napján ellógott. Ha pedig már az ellógásnál tartunk, akkor miért megy el egy olyan sráccal, aki részeg, be van tépve és ráadásul nem is ismeri. Ennyi erővel bármelyik pedofillal leléphetett volna a kocsmából, de velük nem tette, mert undorodott tőle. Egy sráccal viszont majdnem minden ellenállás vagy ellenérzés nélkül, ráadásul nála is aludt. Ennek nem igazán volt számomra élet szaga. Aztán csak úgy random le akarta szoktatni a drogokról, (amit végül is valamilyen szinten meg tudok érteni, mert ilyen ember mellett élte le az életét, de miért nem hagyta ott a fiút) majd időközben maga a csaj is leitta magát és lefeküdt a sráccal. Végül pedig amikor öngyilkos lesz teljesen véletlenül találkozik az anyjával a kórházban, akivel mintegy megoldásképpen megszöknek az apjától, akit pedig a rendőrség letartóztat. És akkor itt van még egy dolog, amit képtelen voltam megérteni. A rendőrség mégis milyen váddal tartóztatta le az édesapát? Honnan kapták a hívást? Vagy egyszerűen csak úgy, mint az amerikai filmekben megjelentek? Miért nem bilincselték meg rögtön Jacket is, amikor épp látták, hogy verekedik a lány apjával? Ebben egyáltalán nincs semmi ráció… pontosabban csak annyi, hogy így meg tudtak tőle szabadulni. Ez a befejezés nekem nagyon elkapkodottnak tűnik.

Mindent egybevetve én nem igazán repesek az ilyen sztorikért. Szinte minden egyes blog arról szól, hogy van egy főszereplő, akinek a múltja nem épp a legcsodálatosabb és ez egy tízes skálán mozoghat. Én nem nagyon vagyok azoknak a támogatója, akik ezt ennyire túlzásba viszik, de nem is ellenzem őket, mert egy ehhez nincs jogom, kettő pedig vannak akik ebből nagyon jó történetet tudnak kerekíteni. Ha kicsit jobban kidolgoztad volna, akkor a tied is ilyen lenne, mert az alapok megvannak, és ez tökéletesen látszik az irományodból. Főleg azoknál a részeknél, amikor a lány érzéseit, gondolatait, lelki viaskodását írtad le, valamint a motívum, melyben a feketerigó megjelenik. Ez nagyon elnyerte a tetszésemet.

Írásmód:
Először is kapásból arra térnék ki, ami már ránézésből látszik, méghozzá, hogy lehettek volna hosszabbak azok a részek. Nem mondom, hogy legyenek ezentúl hosszabbak, hiszen már befejezted ezt a történetet, csak az esetleges következő blogjaidra való tekintettel jegyzem meg.
Ahogy én látom, igencsak gazdag szókinccsel rendelkezel és tudod is használni. A párbeszédeid is viszonylag jól voltak megírva, és amit korábban is említettem, hogy gyönyörűen fogalmaztad meg a lány gondolatait, lelki megpróbáltatásait. A leírásokon azonban még dolgoznod kell, én igencsak hiányoltam őket. Nehéz lenne most a szokásos arányt meghatározni, mivel valamilyen értelemben ezeket a gondolat meneteket és egyebeket is vehetném leírásnak, de én így is hiányoltam a környezet, a helyzetek ismertetését.

Helyesírási hibákkal és leütési hibákkal nem találkoztam, valamint a szóismétléseket is következetesen kerülted, aminek nagyon örültem. Gratulálok szép munka.

Megjegyzések:
Mind a kinézethez, mind a történethez voltak hozzászólásaim, de azok alapján, amit olvastam és úgy vélem, hogy jól tudsz fogalmazni, és ha egy kicsit jobban odafigyelsz, akkor egyre jobb és jobb lesz az is, amit kritizáltam. Sok sikert a továbbiakban!

2 megjegyzés:

  1. Nagyon szépen köszönöm az őszinte kritikádat!^^
    Egy kis megjegyzést a végéhez: Én sokáig tervezgettem a blogomnak a drámai befejezést, de végül is sehogy sem jutott jobb eszembe, így lett happy end. A rendőröket az egyik ,,néző" hívta, az viszont jó kérdés, hogy Jacket miért nem kapták el... Na, most már így utólag belegondolva, van ebben valami.:D A blog tulajdonképpen több párhuzamra épül, de gondolom az valamelyest feltűnik, hogy inkább ezekre fektettem a hangsúlyt. Kipróbáltam ezt is, így sikerült.c: Aztán, hogy a többi blogommal mi a helyzet, azt az olvasók gondolataira bízom!^^
    Minden esetre köszönöm szépen még egyszer, és további jó blogolást!c:

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Flóra!

      Értem és igen a párhuzamok látszódtak, ha valóban ez volt a fő célod, akkor azokat szépen kiemelted.
      Nagyon szívesen elkészítettem a kritikát.
      További sok sikert!^^

      by: Kathy F.

      Törlés